-->

Lukisan Sailor Moon Yang Menyeramkan (12 Gambar)



Mesti korang tertanya-tanya apa cerita ini? lukisan sailor moon yang menyeramkan? sebenarnya ini adalah cabaran para pelukis di luar sana untuk melukis wajah kartun Sailor Moon berdasarkan kreativiti masing-masing, cabaran ini dikenal sebagai "sailor moon redraw challenge" 


Ramai juga yang menyertai cabaran ini dan apa yang menariknya, cabaran ini terbuka kepada semua orang. Sama ada individu tersebut pandai melukis atau sebaliknya. Cabaran ini juga sangat popular di media sosial, seperti facebook, instagram dan twitter. Anda boleh lihat sendiri dengan hastag sailor moon draw (#sailormoondraw), terdapat beratus ribu penyertaan.

Siapa Sailor Moon? dan kenapa dia?  Sailor Moon, adalah kartun yang terkenal di negara Jepun sebagai Pretty Soldier Sailor Moon. Siri televisen anime Jepun pada tahun 1992 yang dihasilkan oleh Animation Toei. 

Sailor Moon juga merupakan tajuk siri terkenal yang asalnya dikarang sebagai manga oleh Naoko Takeuchi yang kemudiannya turut dijadikan anime, teater muzikal, permainan video dan aksi.
Kenapa dia? ini kerana wajah Sailor Moon nampak menarik, comel dan cute. Berbalik dengan tajuk di atas, gambar di bawah ini adalah hasil cabaran lukisan Sailor Moon di laman media sosial. 

Walaupun gambar ini nampak menyeramkan, tapi ianya masih dalam kategori kreatif.  Jangan risua, terdapat juga hasil lukisan Sailor Moon yang sangat menarik dan cantik. 

1. Lukisan Sailor Moon Yang Menyeramkan

2. Lukisan Sailor Moon Yang Kreatif Dan Menarik


4 Comments

Cancel

Terima Kasih atas comment anda