-->

Ukiran Menarik Di Hujung Pensil (12 Gambar)


Ukiran menarik di hujung pensil ini dihasilkan oleh seorang seniman dari negara taiwan iaitu Chien Chu Lee. Ukiran seperti ini bukan mudah, ini kerana memerlukan ketelitian yang diperhalusi bagi setiap inci pensil (plumbum pensil) tersebut. Seperti gambar di bawah ini, ukiran berbentuk "kereta" di hujung pencil.






Chien Chu Lee bukanlah orang pertama yang mengukir plumbum pensil ini, ada ramai lagi antaranya Jasenko Đorđević dari Tulza, Bosnia, Salavat Fidai dari Ufa Russia, dan tidak lupa juga Sirajudeen Kamal Bach dari Malaysia. 


Walau bagaimana pun karya Seni ukir halus ini, tidak lah popular seperti mana karya seni yang lain terutamannya di Malaysia. Namun begitu karya ini sangat popular di negara barat seperti Russia dan Amerika Syarikat.Untuk pengetahuan anda, setiap karya seni ukir halus ini dijual antara harga RM200 sehingga RM4,000. Dan setiap pembelian akan disertakan dengan sijil perakuan asli (certificate of authenticity for artwork) untuk rujukan pembeli.-sumber



Menarik bukan, berbalik dengan Karya seni Chien Chu Lee, gambar di bawah ini adalah hasil dari tangan beliau. Terdapat banyak lagi hasil karya dari tangan beliau, ada boleh mengikuti perkembangannya di instagram yang dikenali sebagai @chien.chu.lee.


1. Ukiran Seni Halus Chien Chu Lee Di Tengah-tengah Pensil Berbentuk "Love"



2. Ukiran Seni Halus Chien Chu Lee Berbentuk Love kecil ala Korea Gitu



3. Ukiran Seni Halus Chien Chu Lee Berbentuk Kunci dan Manga



4. Ukiran Seni Halus Chien Chu Lee Berbentuk Rantai




5. Ukiran Seni Halus Chien Chu Lee Berbentuk "Huruf Abjad"



6. Ukiran Seni Halus Chien Chu Lee Berbentuk "Huruf Abjad" yang dibandingkan dengan Batang Macis



7. Ukiran Seni Halus Chien Chu Lee Berbentuk Seekor Helang




8. Ukiran Seni Halus Chien Chu Lee Berbentuk Ayat.




9. Ukiran Seni Halus Chien Chu Lee Berbentuk Cincin



Cancel

Terima Kasih atas comment anda