-->

Bandar Dubai Berwarna PINK (10 Gambar)

 



Pernah nampak bandar Dubai yang berwarna PINK? Ini dia, lakaran seni karya Jyo John Mulloor. Siapa yang suka warna merah jambu mesti suka dengan gambar seperti ini. Segala-galanya merah jambu, kereta, pokok, bangunan dan lain-lain.


Siapa Jyo John Mulloor? Beliau adalah seorang India yang berasal dari Kochi. Sekarang ini beliau bertempat di Dubai, United Arab Emirates. Jyo John Mulloor terkenal dengan karya seni digital, anda boleh ikut perkembangan beliau di Facebook dan Instagram.


Gambar di bawah ini adalah hasli karya beliau Bandar Dubai Berwarna PINK. 





Kalau anda nak tahu, Dubai adalah salah satu 7 wilayah yang membentuk Arab Semenanjung. Dubai lebih dikenali sebagai Bandaraya Dubai kerana pembangunannya sangat pesat. Dari segi penduduk, bandaraya Dubai adalag kedua terbesar selepas Abu Dubai. 

Dari segi sumber ekonomi, wilayah Dubai memiliki jualan dari minyak 6% keluaran dalam negara kasar. Selain itu, dari segi pelancongan, Dubai menjadi tempat kegemaran para pelacong yang berkelas Tinggi. 






Dubai juga menjadi perhatian dunia, kerana projek-projek pembanguan dan jenis-jenis program yang dilaksanankan "berkelas dunia". Seperti Pila Dunia bola Sepak di Dubai, rekod Guinness, dan banyak lagi. Peluang pekerjaan juga sangat tinggi di Dubai.










sumber : Facebook Jyo John Mulloor

4 Comments

Cancel

Terima Kasih atas comment anda