-->

10 Gambar Pemenang Anugerah Fotografi Dunia 2019


Whale Shark Encounter, Papua West, dari Marco Zaffignani, Italy



The Sony World Photography Awards adalah salah satu pertandingan fotografi yang paling terkenal di dunia. Tujuan pertandingan ini adalah untuk mempamerkan fotografi kontemporari terbaik dari seluruh dunia.

Anugerah ini terbuka kepada semua peringkat jurugambar, sama ada dari kalangan remaja berusia 12-19 tahun, penggemar fotografi, para pelajar, dan para profesional. Kategori fotografi yang dipertandingkan adalah bebas sama ada Seni Bina, Dokumentari, Lanskap, Potret, Sukan, Hidupan Liar, Budaya, dan banyak lagi.

Semua imej diadili oleh pakar industri terkemuka, yang berkumpul setiap tahun di London untuk menentukan imej terbaik. Hadiah kepada pemenang berjumlah $ 30,000 (USD) kalau di tukar dalam ringgit RM122 ribu ++ ditambah dengan peralatan digital Sony yang terkini.

Penyertaan tahun 2019 bagi pertandingan ini menyaksikan lebih daripada 327,000 imej yang dimasukkan ke dalam 2019 Anugerah World Photography. Dan gambar di bawah ini adalah antara pemenangnya, kalau nak tengok gambar pemenang lain kunjungi Sony World Photography Awards.

 'Synergy Of Humanity' By Eng Chung Tong, Malaysia

Dreamers And Warriors' By Martin Stranka, Czech Republic

Shadow Puppetry' By Pan Jianhua, China Mainland

 'A Dog And Its Best Friend' By Arvids Baranovs, Latvia

'A Walk On The Bike' By Alexandr Vlassyuk, Russia

'Tarian Ikan Cupang' By Dhiky Aditya, Indonesia

'National Police Day' By Piotr Cyganik, Poland

 'Harmony' By Christy Lee Rogers, United States

'Flower On The Sea' By Trung Pham Huy, Vietnam


Cancel

Terima Kasih atas comment anda