-->

11 Gambar Koleksi Cosplay Bajet Murah Yang Menghiburkan


Individu ini berasal dari negara Thailand, dia mulai popular asil daripada cara memakai cosplay dengan bajet murah. Oleh kerana cara penyampaian beliau menghiburkan, ramai yang menyukainya, sehingga kini dia masih melakukkkannya. Facebook page beliau kini mempunyai 3 juta like


Cosplay merupakan perkataan mengenai pakaian kostum yang di persembahan oleh peserta aksesori fesyen bagi mewakli watak tertentu. Peserta yang memakai kostum ini dipanggil cosplayer. 

Sebutan Cosplayers sering diucapkan, dan bagi memudahkan berkomunikasi cosplayer menjadi "cosplay" yang lebih mudah disebut.

Cosplay boleh dipakai berdasarkan watak kegemaran orang ramai seperti  anime, kartun,buku komik, filem live-action, siri televisyen, dan permainan video . Fenomena cosplay ini pula menular pada tahun 1990, sebelum ini bagi cosplay hanyalah hobi semata-mata. Namun oleh kerana pertubuhan pesat dan perubahan budaya menjadikan cosplay lebih sekadar hobi.

Istilah "cosplay" dicipta di Jepun pada tahun 1984. Ia telah diilhami oleh berkembang daripada amalan peminat yang berkostum pada konvensyen fiksyen sains , bermula dengan "futuristicostumes" Morojo yang dicipta untuk Konvensyen Fiksyen Sains pertama di dunia di New York City pada tahun 1939.

yang mana anda suka tengok?














 Yang ini bukan dia, tapi cosplay yang ori.

1 Comments

Cancel

Terima Kasih atas comment anda