22 March 2019

14 Gambar Contohi Sikap Negara Jepun


Kenapa negara jepun perlu di contohi? kerana mereka sukakan dengan peraturan. Sikap mereka yang tidak menyusahkan orang lain sangat mengagumkan, contohnya macam gambar dibawah ini. 

Tidak semua perlu dicontohi, ada juga sikap negative. Contohnya, masyarakat jepun suka dengan sikap bunuh diri. Sekiranya mereka mengalami tekanan hidup dan pelbagai usaha dibuat untuk menyelesaikannya tapi tidak berjaya. Maka bunuh diri adalah jalan pilihan mereka, tetapi bukan semua rakyat mempunyai sikap macam ini.

Menurut blogger ini, terdapat syarikat yang cuba memberi tekanan terhadap pekerjanya dengan memaksa mereka bekerja dengan lebih lama. Dah ada juga yang terpaksa berkerja lebih masa atas keperluan kewangan. Ini adalah salah satu punya berlakunya bunuh diri di negara jepun.

Cerita lari jauh sudah ini, back to tittle. Contohi sikap negara jepun dari segi positif ok. 

kalaulah masyarakat kita seperti jepun kan bagus. 


Contohi Sikap Negara Jepun, naik tangga pun ikut laluan yang disediakan

 Contohi Sikap Negara Jepun, tu dia tandas lengkap bos ku
 Contohi Sikap Negara Jepun, ini LRT berkelajuan tinggi dari jepun. Duit syiling pun tak bergerak betapa selesanya
 Contohi Sikap Negara Jepun, kurang pasti berkemungkinan remote tandas. kalau remote tandas..peee ada sediakan lagu bos ku.
 Contohi Sikap Negara Jepun, ikan pun boleh hidup.
 Contohi Sikap Negara Jepun, disediakan tempat letak payung.

 Contohi Sikap Negara Jepun, maksud gambar ini dia berpuas hati dengan servis yang dibagi, sama dengan iklan.
 Contohi Sikap Negara Jepun, Malaysia pun ada. Dari pelekat pun kita dah tahu sikap negara jepun macam mana...kan.
 Contohi Sikap Negara Jepun, peeee lurus tak perlu berebut-rebut
 Contohi Sikap Negara Jepun, kemas ada tanda harga lagi. Memudahkan pelangan. 
 Contohi Sikap Negara Jepun, ada pula macam tu
 Contohi Sikap Negara Jepun, aku rasa tandas hotel ini "punya bersih"
 Contohi Sikap Negara Jepun, biasanya kat bank sediahkan pen. Negara jepun sediakan speak mata bos ku
Contohi Sikap Negara Jepun, sambil berseronok sambil menjaga kebersihan. Terbaik

1 komentar

sbb tu org selalu ckp, negara jepun bkn negara islam tp ciri2 rakyat nya ada ciri2 yg islam suruh... betapa mereka sgt menjaga disiplin, jaga kebersihan n ikut peraturan...

Terima Kasih atas comment anda
EmoticonEmoticon