-->

5 Gambar Menyayat Hati Antara Majikan Dengan Pembantu Rumahnya


Sebuah Video menyayat hati kini viral di laman facebook iaitu mengisahkan seorang pembantu rumah terpaksa berpisah dengan majikannya atas sebab "balik kampung". Yang menjadi sedihnya, reaksi antara anak majikan dengan pembantu rumahnya. 

Oohsenyum
Ketika mereka (majikan) sedang mengucapkan selamat tinggal kepada pembantu rumahnya, tiba-tiba anak mereka menangis disebabkan dia tahu itulah kali terakhir untuk dia mengucapkan selamat tinggal kepada pembantu rumahnya.


0ohsenyum
Perpisahan ini menjadi satu tangisan yang menyayat hati, begitu rapatnya hubungan majikan dengan pembantu rumah walau pun mereka perbezaan bangsa. Mereka menangis sambil berpeluk antara satu sama yang lain, malah anak majikan itu seperti tidak mahu melepaskan pembantu rumahnya.


oohsenyum
Video ini telah dikongsikan (share) sebanyak 7000 lebih di laman facebook. Dan ianya semakin meningkat atas sebab reaksi netizens yang terharu dengan ikatan kekeluargan yang kuat antara majiakan dengan pembantu rumahnya.


oohsenyum


 Inilah video yang menyayat hati antara majikan dengan pembantu rumahnya, "Jangan lupa share artikel ini dengan rakan anda" 






Tambahan sikit untuk pengetahuan anda

SYARAT-SYARAT KELAYAKAN PEMBANTU RUMAH ASING (PRA)BAKAL PRA MESTILAH:
• Jantina : Perempuan sahaja
• Umur : tidak kurang daripada 21 tahun dan tidak melebihi 45     tahun pada tahun permohonan• Disahkan sihat oleh pusat-pusat perubatan yang dilantik oleh    Kementerian Kesihatan di negara asal PRA.• Berada di negara asal semasa permohonan.• Masuk/datang ke Malaysia menggunakan Visa Dengan Rujukan  (VDR) yang diambil di pejabat perwakilan Malaysia di negara  asal PRA• Disahkan lulus IMMIGRATION SECURITY CLEARANCE (ISC) yang dibuat di negara sumber. Senarai Pusat ISC