-->

Kartun Zaman Dahulu Jadi Lebih Menarik (7 Gambar)


Anda pasti perna melihat kartun dahulu seperti winnie the pooh, atau dora the explorer. Kartun seperti ini telah diubah suai oleh Sylvain Sarrailh, menjadikan ianya lebih menarik dan nampak lebih matang. 


Gambar di bawah adalah hasil karya Sylvain Sarrailh di instagram beliau.


1. Kartun Winnie the Pooh




Sejak A.A. Milne menerbitkan cerita kartun Winnie the Pooh pada tahun 1926, karakter beruang bertubuh kuning ini menjadi kartun yang diingati dari generasi ke generasi lain.

Ramai yang tertanya-tanya tentang mengapa Winnie dipanggil Pooh dan bukan beruang?  kisahnya apabila kartun ini mulai dicipta, Milne telah menentukan nama watak kartun ini yang dikenali sebagai Edward Bear dan bukan Winnie.

Nama Winnie muncul ketika Milne mengunjungi London Zoo, Inggris. Pada masa itu, beliau melihat seekor beruang hitam dibawa dari Kanada ke zoo tersebut. Beruang itu dinamakan sebagai Winnipeg, sempena nama kampung halamannya. 


2. Kartun Dora The Explorer



Dora the Explorer adalah siri televisyen animasi Amerika yang dicipta oleh Chris Gifford , Valerie Walsh Valdes dan Eric Weiner yang ditayangkan di Nickelodeon pada 14 Ogos 2000. Siri ini dibuat di Nickelodeon Animation Studio dan ianya merupakan salah satu siri terpanjang yang disiarkan dalam rancangan Nick Jr.

Dora, seorang gadis Latina berusia tujuh tahun yang suka dengan pengembaraan, pencarian dan aktiviti lain. Selain Dora, watak lain seperti monyet yang dikenali sebagai Boots, dan seekor musang yang suka mencuri dan membuat masalah.  


3. Kartun South Park



South Park adalah sitkom animasi dewasa Amerika yang dicipta oleh Trey Parker dan Matt Stone bagi rangkaian televisyen Comedy Central . Siri ini mempunyai empat orang watak lelaki yang dikenali sebagai Stan Marsh , Kyle Broflovski , Eric Cartman , dan Kenny McCormick. Mengisahkan kehiduapan mereka di sekitar bandar Colorado titular.


4. Kartun DuckTales



DuckTales ialah sebuah siri animasi televisyen Amerika Syarikat yang dibuat oleh Matt Youngberg dan Francisco Angones dan kemudian disiarkan di Disney Channel. DuckTales diumumkan secara rasmi pada Februari 2015 dan ditayangkan pertama kali pada 12 Ogos 2017 dengan tayangan khas 44 minit yang berjudul "Woo-oo!".


5. Kartu Smurfs



The Smurfs ialah sebuah filem keluarga 3D Amerika Syarikat 2011 berdasarkan siri buku komik The Smurfs dicipta oleh artis komik Belgium Peyo.


6. Teletubbies



Teletubbies adalah siri televisyen kanak-kanak prasekolah British yang dicipta oleh Ragdoll Productions 'Anne Wood dan Andrew. Empat makhluk berwarna berwarna-warni yang dikenali sebagai "Teletubbies", mengsiahkan kehidupan mereka yang menarik perhatian kanak-kanak untuk melihatnya.


7. Sonic the Hedgehog



Sonic the Hedgehog ialah satu permainan video yang keluaran oleh Sega dan dinamakan bersempena watak maskotnya Sonic the Hedgehog.




Cancel

Terima Kasih atas comment anda