-->

5 Gambar Tricks Keselamatan Yang Anda Tak Tahu

Tricks keselamatan untuk anda terutamanya apabila anda pergi membeli belah atau pergi bercuti. Keselamatan ini amat penting bagi mengurangkan risiko dari dirompak. 

Gambar di bawah ini menunjukkan (peee ayat SPM) cara mengatasi peragut, tapi ingat safety first. Kalau peragut itu sudah cuba membunuh anda, lebih baik lepaskan daripada nyawa melayang.

gambar kali ini kena sediakan dua wallet, kes ini berlaku terutamanya apabila anda bercuti ditempat orang lain. Sekurang-kurangnya anda ambil langkah berjaga-jaga, jangan nanti putih mata.

Ini juga salah satu cara, terutamanya anda yang kerap kali menggunakan kad kredit. Pastikan anda ingat atau tulis no keselamatan kad anda, apabila ia dicuri anda boleh hubungi secepat mungkin pihak bank untuk membatalkannya.
 Ini mungkin ada yang tidak tahu, pentingnya menjaga kebersihan rumah anda, terutamanya semasa anda mengambil cuti yang panjang. 
 Macam mana ada berani masuk rumah ini, beware of the dog sebagai tanda di depan rumah anda. Siapa berani nak masuk, jangan letak je...tapi dognya tak ada. Lagi bahaya...

Cancel

Terima Kasih atas comment anda