-->

Perayaan Paling Terkenal Di Eropah (9 Gambar)


The Carnival of Viareggio ialah satu acara yang dibuat setiap tahun di Tuscan bandar Viareggio, Itali. Karnival Viareggio adalah perayaan paling terkenal di Itali dan Eropah.



Perayaan ini lebih kepada perarakan patung yang terapung dengan pelbagai bentuk, rupa yang menarik. Biasanya patung tersebut diperbuat dari pulpa kertas, yang menggambarkan bentuk patung (orang) yang terkenal, seperti ahli politik, artis atau olahragawan. Perarakan ini diadakan di kawasan Viareggio yang terletak berhampiran dengan pantai.

Perarakan Karnival Viareggio yang pertama diadakan pada tahun 1873, melibatkan beberapa orang yang kaya memutuskan untuk membuat perarakan pulpa kerta yang terapung dengan dihiasi bunga-bunga, sebilangan penduduk tempatan masa itu menganggap ianya sebagai tanda protes. Kemudian membuat dengan patung yang berbentuk orang untuk menunjukkan keengganan mereka terhadap kenaikan cukai yang tinggi dan memaksa mereka membayar. Maskot rasmi bagi Karnival Viareggio ialah Burlamacco , digambarkan pada tahun 1931 oleh Uberto Bonetti. 


Sejak tahun 2001, semua patung terapung dibina di atas kerusi yang dikenali sebagai Cittadella del Carnevale (Karnaval Citadel), yang terletak di bahagian utara wilayah bandar Viareggio.








Cancel

Terima Kasih atas comment anda