-->

8 Gambar Kucing Superhero


Jangan salah faham, ini adalah karya seni mengenai kucing jadi superhero. Ramai yang menyukai watak superhero dalam filem Marvel dan DC, ini kerana watak superhero ini berdasarkan buku komik yang popular di seluruh dunia.

Deadpool ialah sebuah filem superhero Amerika Syarikat 2016 berdasarkan karakter Marvel Comics, Deadpool. Ia merupakan filem kelapan dalam siri filem X-Men. Filem ini diarahkan oleh Tim Miller dengan skrip oleh Rhett Reese dan Paul Wernick. Ia dibintangi Ryan Reynolds, Morena Baccarin, Ed Skrein, T. J.

kucing superhero hasil dari  Fajareka Setiawan dikenali sebagai Catpool

Siapa yang membuat ilustrator  kucing jadi superhero ini? Beliau dikenali sebagai Fajareka Setiawan, seorang warganegara Indonesia.

Kucing superhero ini adalajh siri ilustrator yang dikenali sebagai  'Catvengers'.  Siri ini menampilkan beberapa watak dalam filem Marvel dan DC antaranya seperti Black Panther, Deadpool, Ant-Man, Venom, Aquaman dan banyak lagi.


Selain gambar Catvengers terdapat banyak lagi ilustrator yang dihasilkan oleh fajareka di laman instagram beliau dikenali sebagai @fajarekas. Lebih dari 100 gambar yang telah dimuat naik di instagram @fajarekas, dan dan lebih dari 55 ribu pengikut yang mengikuti perkembangan Ilustrator beliau.

Gambar di bawah ini adalah ilustrator kucing jadi superhero, comel-comel semua.

1. Kucing Superhero AquaCat

Aquaman adalah sebuah filem adiwira Amerika Syarikat tahun 2018 arahan James Wan dan diedarkan oleh Warner Bros. Entertainment.



2. Kucing Superhero Blackkitteh



Black Panther adalah filem adiwira dari Amerika Syarikat berdasarkan watak Marvel Comics dengan Black Panther. Dihasilkan oleh Marvel Studios




3. Kucing Superhero Venom Cat


Venom merupakan sebuah filem adiwira Amerika Syarikat 2018, diterbitkan oleh Columbia Pictures dengan kerjasama dengan Marvel dan diedarkan oleh Sony Pictures Releasing




4. Kucing Superhero Cathanos


Thanos adalah penjahat fiksyen yang muncul dalam komik Amerika yang diterbitkan oleh Marvel Comics. Watak yang dicipta oleh penulis / artis Jim Starlin.



5. Kucing Superhero SpiderCat


Spider-Man: Far From Home adalah filem adiwira Amerika Syarikat tahun 2017 arahan Jon Watts berdasarkan watak Marvel Comics Spider-Man yang dihasilkan oleh Columbia Pictures dan Marvel Studios dengan kerjasama Sony Pictures.



 6. Kucing Superhero Cat Captain Marvel


Captain Marvel adalah sebuah filem adiwira Amerika Syarikat pada tahun 2019 berdasarkan watak Marvel Comics, Carol Danvers.



 7. Kucing Superhero Ant-Cat


Ant-Man adalah filem adiwira Amerika 2015 berdasarkan watak-watak Marvel Comics Ant Man. Dihasilkan oleh Marvel Studios dan diedarkan oleh Walt Disney Studios Motion Pictures.


1 Comments

Cancel

Terima Kasih atas comment anda