-->

Dunia Sebelum Semasa Dan Selepas Covid 19


Kehidupan dunia sebelum, semasa dan selepas covid 19 ini memberi kesan terhadap diri kita. Mana tidaknya, sebelum kita berhadapan dengan wabak covid 19, kehidupan kita penuh dengan kebebasan, boleh ke sana ke sini. Setelah kita mendapat impak dari penularan wabak covid 19, kehidupan kita berubah, malah semuanya perlu dikawal.

Instagram @iconeo

Namun pada hari ini, kehidupan kita telah berubah iaitu the new normal atau kebiasaan baharu. Dan apa yang menariknya, seorang artis seni dari negara Jerman telah menghasilkan lakaran digital, berkaitan dengan kehidupan dunia manusia sebelum, semasa dan selepas covid 19, seperti mana yang kita lalui sekarang.

Beliau adalah Steffen Kraft, dilahirkan di Heidelberg, Jerman, seorang pereka yang kreatif, photographer dan illustrator. Kraft sangat menyukai lakaran digital yang penuh dengan imaginasi dan ilustrasi. Apa itu ilustrasi?  Ilustras adalah bahan visual seperti lukisan, catan, foto dan apa jua hasil seni yang menekankan sesuatu subjek.Tujuan ilustrasi adalah untuk menerangkan atau menghiasi bahan teks dengan cara menyediakan gambaran visual.-sumber

Berbalik dengan Steffen Kraft, gambar di bawah ini adalah hasil lakaran digital Steffen Kraft di laman instagramnya yang dikenali sebagai @iconeo. Inilah dunia kehidupan manusia sebelum, semasa dan selepas wabak covid 19.














Cancel

Terima Kasih atas comment anda