-->

9 Gambar Roda Gergasi Terbesar Di Dunia

Roda ini dibina di Vienna pada tahun 1897 dan menjadi roda pemerhatian terbesar pertama di dunia. Vienna adalah ibu negara Austria, dan salah satu dari sembilan negeri-negeri Austria. Vienna adalah bandar utama Austria; dengan penduduk sekitar 1.7 juta, dan bandar terbesar di Austria.




Semasa Perang Dunia Kedua, roda ini menjadi daya tarikan dan dianggap sebagai lambang kota serta destinasi kegemaran pelancong. Namun roda ini kerap kali mengalami banyak masalah, namun kerja-kerja baikpulih telah dibuat secepat mungkin oleh pihak berkuasa bersama penduduk setempat. Untuk pengetahuan anda Roda Ferris (kadang kala dipanggil sebagai roda besar, roda pemerhatian, atau sekiranya struktur yang tinggi roda gergasi) adalah sejenis struktur bukan bangunan, yang terdiri daripada roda tegak yang berputar dengan komponen yang boleh membawa penumpang.
 Jika anda mempunyai beberapa euro dan beberapa masa lapang, berjalan kaki di atasnya pasti akan memberi anda keseronokan. Roda Ferris kelihatan dari banyak bahagian bandar, ketinggiannya adalah 67 meter. Tengok ini hasil pemandangan Road Ferris.





Cancel

Terima Kasih atas comment anda