-->

9 Gambar Lelaki Sebelum Dan Selepas Berjanggut


Ramai lelaki di luar sana tidak mempunyai janggut, dan ada yang sanggup membeli produk untuk tumbuhkan janggut. Antara sebab utama mereka adalah untuk kelihatan seksi. nampak seksi ke kalau berjanggut?

Menurut kajian, lelaki yang berjanggut ini seorang yang romantic. Dan ada juga kajian lelaki yang berjanggut nampak lebih sihat (dari segi kesihatan) daripada tidak berjanggut. 

Barnaby Dixson di dalam Journal of Evolutionary Biology, bahawa lelaki berjambang dilihat lebih setia dan penyayang apabila di dalam perhubungan.
Kajian tersebut turut menjelaskan bahawa lelaki berjambang memiliki karakter maskulin dan feminin yang sekata dan seimbang, di mana mereka mempunyai dua karakter yang membolehkan perempuan mudah terpikat.
Kajian tersebut juga mendapati bahawa lelaki berjambang secara amnya mengeluarkan hormon testosteron yang membuatkan ramai wanita tergila-gila kepada mereka.
Menurut kajian ini juga, lelaki yang tidak memiliki jambang atau lelaki yang mencukur licin pada bahagian rahang dan dagu, kebanyakan mereka cenderung untuk berlaku curang ketika di dalam perhubungan.
Kajian ini telah melibatkan sebanyak 8520 orang wanita untuk memberi respon terhadap kajian yang telah dilakukan. Kebanyakan wanita ini telah memilih untuk memiliki pasangan berjambang atau berjanggut sebagai suami mereka.-Sumber

Kajian ini dibuat secara rambang, dan berdasarkan pandangan majority orang ramai. Tidak semestinya pandangan majority itu betul...kan. Berjanggut atau tidak, tidak menjadi masalah yang penting dia sedar diri.


Gambar di bawah ini, perbezaan sebelum dan selepas berjanggut. Yang mana nampak lebih Macho?