-->

16 Gambar Kelemahan Orang Berbadan Tinggi



Jika anda berfikir bahawa mempunyai badan yang tinggi adalah kelebihan, mungkin cara pemikiran anda akan berubah setelah membaca artikel ini. Sememangnya mempunyai badan yang tinggi mempunyai banyak manfaat, terutama bagi mereka yang menyukai bola keranjang atau bola tampar. Tetapi setiap perkara yang positif, pasti ada yang negatifnya.

Sebenarnnya seseorang individu tidak dapat menentukan dirinya tinggi atau pun rendah kecuali berlakunya perbandingan antara individu tersebut dengan individu yang lain. Ketinggian seseorang ini sebenarnya adalah persepsi atau pandangan orang awam sahaja. 


Gambar di bawah ini adalah kelemahan orang yang berbadan tinggi. Sifat semulajadi manusia apabila kita jarang melihat seseorang itu dalam jangka masa yang panjang, kita mesti rasa ingin memeluknya contoh ibu bapa, isteri dan anak sendiri. Tetapi kalau anda mempunyai ketinggai yang normal syukur ini kerana anda tidak akan merasa janggal atau pelik ketika memeluk. 




Bagi orang yang berbadan tinggi, cermin adalah musuh utama mereka. Ini kerana kebanyakkan cermin yang dibuat dan diletakkan adalah dalam ketinggian yang normal. Tengok lah gaya mereka ini kasian. 





Mereka yang berbadan tinggi juga menghadapi masalah dengan pintu, sama ada pintu rumah kah, bilik kah, tandas kah, semua sama sekirannya pintu yang dibuat itu berketinggian normal. Untuk melalui pintu, mereka terpaksa membengkokkan kepala mereka. Macam gambar di bawah ini, sedihnya




Tempat duduk juga menjadi salah satu masalah besar kepada orang yang berbadan tinggai. Tengok gambar di bawa ini






2 Comments

Cancel

Terima Kasih atas comment anda