-->

Burung Paling Comel Kenari Gloster (11 Gambar)




Inilah burung kenari Gloster atau Gloster Canary, burung ini adalah salah satu burung jenis kenari yang sangat comel. Lihat pada gaya rambut burung Gloster ini, macam potongan rambut The Beatles kan.


Gloster kenari mempunyai badan yang kecil sekitar 11 cm, dan memiliki warna yang pelbagai. Manakala suara burung Gloster ini sangat merdu, anda boleh mendengarnya di akhir artikel ini.


Dan penyebab orang ramai suka dan minat dengan burung Gloster ini adalah gaya rambut dikepalanya, ia kelihatan sangat "cool". Untuk pengetahuan anda, gaya rambut burung Gloster Kenari ini dikenali sebagai Gloster Corona Canary.


Burung Gloster Kenari ini dibiakkan hasil dengan kenari kecil, ini kerana mereka ingin mengekalkan tubuh yang kecil dengan suara yang merdu.  Untuk penjagaan harian burung kenari Gloster ini ianya sama juga dengan penjagaan burung kenari biasa, namun lebih mengutamakan penampilan fizikalnya, maklumlah rambut ala-ala hairstyle MopTop.-sumber


Gaya rambut MopTop adalah ciri khas Beatles pada tahun 1960-an. Dengan bentuk poni yang mempunyai bahagian belakang rambutnya yang panjang hingga menyentuh leher. 


Gambar di bawah ini adalah koleksi gambar burung Gloster Corona Canary yang dikongsikan di laman instagram iaitu barrybirb













2 Comments

Cancel

Terima Kasih atas comment anda