-->

Lukisan Kapal Angkasa Yang Wow (11 Gambar)


Lukisan kapal angkasa yang wow ini dilukis oleh seorang seniman digital yang dikenali sebagai Eric Geuz. Kenapa Wow? sebab lukisan kapal angkasa yang dihasilkan oleh Eric ini biasanya berinspirasikan benda yang berada disekeliling kita. Seperti gambar di bawah ini....




Idea asal adalah lighter (pemetik api/gas) dijadikan rupa bentuknya menjadi sebuah kapal angkasa. Menurut Eric terdapat pelbagai  reka bentuk yang menarik disekeliling kita untuk dijadikan inspirasi, dan ia bergantung pada diri kita untuk membuatnya kepada lebih menarik.


Eric Geuz berkerja sebagai Software Engineer, memiliki ijazah dalam bidang Computer Science dan mempunyai pengalaman dalam membuat 3D, Animation dan Composition. Menurut Eric pada siang hari dia berkerja sebagai Software Engineer dan pada malam hari pula dia menjadi seorang pelukis. 


Sejak kecil lagi Eric sangat minat melukis, dan membuat kapal angkasa sendiri dengan permainan Lego. Filem Star Wars pada tahun 1997 menjadi salah satu filem inspirasinya untuk membuat kapal angkasa sendiri. 


Lukisan kapal angkasa ini adalah lukisan digital, menggunakan Software photoshop. Di akhir post ini, terdapat video yang menunjukkan bagaimana Eric melukis kapal angkasa dengan menggunakan Photoshop. Menurut Eric, untuk melukis sebuah kapal angkasa, dia memerlukan lebih 5 jam untuk menyiapkannya tepi video ini hanya 30 minit sahaja.


Lukisan di bawah ini adalah hasil dari tangan Eric Geuz sendiri, lukisan kapal angkasa yang wow. Sekiarnya anda berminat dengan lukisan ini, sila ikuti perkembangan beliau di laman instagram iaitu @spacegooose atau di laman web teepublic/spacegoose


Mungkin Anda Berminat : Beginilah Keadaan Pesawat Akibat Covid 19 (10 Gambar)


1. Lukisan Kapal Angkasa Yang Wow "pregnancy tests"



2. Lukisan Kapal Angkasa Yang Wow "Can Opener/pembuka tin"



3. Lukisan Kapal Angkasa Yang Wow "Multipurpose Knife"



4. Lukisan Kapal Angkasa Yang Wow "Alat Pemukul Telur"



5. Lukisan Kapal Angkasa Yang Wow "Wing Corkscrew/ alat pembuka minuman"



6. Lukisan Kapal Angkasa Yang Wow "PS4 Controller"



7. Lukisan Kapal Angkasa Yang Wow " Vegetable Peeler Knife"



8. Lukisan Kapal Angkasa Yang Wow "Air Blower Fire"



9. Lukisan Kapal Angkasa Yang Wow " Egg Landers"



10. Lukisan Kapal Angkasa Yang Wow " Sorry oohsenyum tak tahu apa benda ini?"




Mungkin Anda Berminat : 12 Gambar Kapal Terbang Yang Mempunyai Ruang Solat



Cancel

Terima Kasih atas comment anda