-->

Photoshop Seram Oleh Simon (10 Gambar)

 

Photoshop seram ini dihasilkan oleh Simon sendiri. Nampak memang seram, tapi kita tahu gambar ini telah diubah dengan menggunakan software photoshop. Seperti gambar di bawah ini, tangan manusia diubah menjadi sebijik pisang. 



Itulah kelebihan pada mereka yang mahir dalam bidang photoshop. Menurut Simon yang berasal dari Slovenia, dia akan mengubah gambar sebaik mungkin dengan cara professional sehingga hasil gambar tersebut kelihatan real. Menurut Simon lagi, gambar ini adalah inspirasi dari seorang wanita yang mahir dalam bidang makeup iaitu Mimles.


Mungkin anda berminat mengenali Mimle : 10 Gambar Solekkan 3D Yang Wow


Nampaknya Simon telah berjaya, memang nampak macam real kan. Gambar-gambar seperti ini dikenali sebagai gambar yang dimanipulasi. Kebiasaannya mereka yang menghasilkan gambar seperti ini akan mengambil masa yang lama, dalam 5-6 jam, bergantung pada gambar dan kemahiran seseorang.


Idea yang unik dan pelik akan menghasilkan gambar yang menarik. Seperti mana Simon, yang suka dengan idea yang pelik dan complex, semakin rumit atau sulit gambar tersebut, semakin Simon menyukainya. Ini kerana gambar yang rumit akan memberi cabaran pada Simon untuk menghasilkan gambar yang lebih menarik.


Terdapat lebih 600 gambar yang dihasilkan oleh Simon. Sekiranya anda berminat karya seni beliau, sila ikuti perkembangannya di laman instagram iaitu @sibmount. Gambar di bawah ini adalah hasil photoshop seram oleh Simon.


Mungkin Anda Berminat : Photoshop Menarik Dari Yuarf Fajrianto Indonesia (11 Gambar)


1. Photoshop Seram Oleh Simon " Jari Jadi Lobak"



2. Photoshop Seram Oleh Simon " Tangan Jadi Roti"


3. Photoshop Seram Oleh Simon " Kepala Apple"


4. Photoshop Seram Oleh Simon " Tangan Jadi Buah Delima"


5. Photoshop Seram Oleh Simon " Jari Jadi Biskut"


6. Photoshop Seram Oleh Simon " Kepala Telor"


7. Photoshop Seram Oleh Simon " Roti kaki"


8. Photoshop Seram Oleh Simon " Tangan Jadi Pisang"


9. Photoshop Seram Oleh Simon "Muka Simon"



1 Comments

Cancel

Terima Kasih atas comment anda