-->

7 Filem Yang Menari Untuk Tahun 2020



Bagi tahun 2020, anda akan menyaksikan pelbagai filem yang lebih menarik terutamanya jenis filem aksi, komedi serta seram.7 filem ini adalah berdasarkan promosi mereka di laman youtube untuk tahun 2020.

Di bawah adalah senarai filem hollywood yang menarik untuk tahun 2020.


1. The Grudge 



Filem Grudge adalah sebuah filem Amerika yang bakal ditayangkan. Filem ini dikatogorikan dalam aksi seram iaitu supernatural psikologi seram yang akan dikeluarkan pada tahun 2020.

Filem ini adalah berdasarkan filem lama pada tahun 2004, dimana tajuk filem ini juga sama tetapi versinya berbeza. 

The Grudge (2020)
Diarahkan oleh:  Nicolas Pesce
Dibintangi:  Andrea Riseborough, Betty Gilpin, John Cho, Demian Bichir, Lin Shaye
Ditayangkan :  3 Januari 2020


2. Bad Boys for Life 



Anda pasti pernah menonton filem Bad Boys sebelum ini kan. Filem ini dikatogorikan sebagai filem aksi komedi yang diarahkan oleh  Adil El Arbi dan Bilall Fallah bersama Jerry Bruckheimer dan Will Smith . 

filem ini berdasarkan dari filem sebelumnya iaitu Bad Boys (1995) dan Bad Boys II (2003). Pelakon utama bagi filem ini adalah Smith dan Martin Lawrence yang mewakili peranan mereka sebagai detektif Mike Lowrey dan Marcus Burnett.

Filem Bad Boys yang ketiga ini dibincangkan selepas kejayaan mereka dalam filem sebelumnya iaitu Bad Boys yang kedua, yang diarahkan oleh Michael Bay. Menurut Michael Bay, dia sangat berminat untuk mengambalikan filem ini tetapi kekangan anggaran perbelanjaan membuatnya menjadi sukar. 

Filem ini telah melalui beberapa percubaan dalam pembangunan selama lebih dari sedekad. Dan akhirnya pada Oktober 2018 projek itu diumumkan secara rasmi, dan penggambaran berlangsung dari Januari hingga Jun 2019 di Atlanta dan Miami .

Bad Boys for Life 
Diarahkan oleh: Adil El Arbi, Bilall Fallah
Dibintangi: Will Smith, Martin Lawrence
Ditayangkan pada:  17 Januari, 2020





3. Dolittle



Dolittle adalah filem yang diilhamkan oleh kisah kanak-kanak Hugh Lofting pada tahun 1920-an dengan tajuk "The Story of Doctor Dolittle ".


Dalam buku itu, Doktor Dolittle digambarkan sebagai seorang doktor yang berminat menjaga haiwan kerana dia boleh berkomunikasi dengan mereka.

Dolittle (2020)
Diarahkan oleh: Stephen Gaghan
Dibintangi: Robert Downey Jr, Michael Sheen, Antonio Banderas, Tom Holland, Selena Gomez, Marion Cotillard, John Cena

Ditayangkan pada:  17 Januari, 2020


4. Birds of Prey (And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn)



Syarikat Warner Bros Pictures akhirnya mengeluarkan sebuah filem terbaru Dc Comics, yang dikenali sebagai Birds of Prey .

Birds of Pre adalah sebuah filem yang berdasarkan kekasih joker dengan rakaannya. Kekasih joker mulai diperkenalkan dalam sebuah filem Suicide Squad yang dikeluarkan pada tahun 2016

Birds of Prey (And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn) (2020)
Diarah oleh:  Cathy Yan
Dibintangi:  Margot Robbie, Jurnee Smollett-Ball, Mary Elizabeth Winstead

Ditayangkan pada:  7 Februari 2020



5. Sonic the Hedgehog



Filem ini adalah berdasarkan permainan video sega. Sega sebagai pemilik rasmi watak landak biru ini telah mengeluarkan sebuah filem yang menunjukkan kisah landak biru.

Filem "Sonic the Hedgehog" di bintang James Marsden sebagai sheriff bandar yang baru dilantik, bergerak bersama Sonic untuk mengalahkan Dr. Kejahatan Ivo Robotnik.

Dalam Sonic The Hedgehoc, Sonic disuarakan oleh kegemaran Ben Schwartz dan digambarkan sebagai watak remaja yang cuba menghalang rancangan Robotnik tetapi juga cuba untuk mengelakkan penangkapan oleh kerajaan Amerika Syarikat.

Sonic the Hedgehog (2020)
Diarah oleh:  Jeff Fowler
Dibintangi:  James Marsden, Jim Carrey, Tika Sumpter

Ditayangkan pada:  14 Februari, 2020


6. Godzilla vs. Kong



Godzilla vs. Kong sebuah filem yang dinantikan, pertembungan dua raksaa akan menyebabkan dunia ini musnah. Namun begitu, cerita filem ini dirahsiakan.

Godzilla vs. Kong (2020)
Diarahkan oleh:  Adam Wingard
Dibintangi:  Millie Bobby Brown, Kyle Chandler, Rebecca Hall, Brian Tyree Henry

Ditayangkan pada:  13 Mac, 2020



7. A Quiet Place 2



Disebabkan filem sebelum ini mendapat sambuat yang sangat baik dengan kutipan sebanyak USD341 juta, maka mereka membuat lagi dengan tajuk filem yang kedua. Filem ini dalam katogori seram dan mister.

Menurut  The Hollywood Reperter, filem ini tidak semestinya menumpukan kepada keluarga yang sama seperti filem yang pertama atau makhluk asing yang sama. "Ia bukan seperti filem 'Alien' atau 'Jaws' dimana watak jahatnya adalah makhluk yang sama. Filem kali ini berbeza dengan filem pertama".

A Quiet Place 2 (2020)
Diarahkan oleh:  John Krasinski
Dibintangi:  Emily tumpul
Ditayangkan pada:  20 Mac, 2020

sumber