-->

Jurusolek Malaysia Menjadi Perhatian Dunia (5 Gambar)



Mungkin ramai orang tidak mengenali beliau, namun diperingkat antarabangsa wanita warganegara Malaysia ini sangat popular. Beliau adalah seorang wanita Malaysia yang merupakan seorang jurusolek yang sangat mahir, terutamanya interpretasi wajahnya menjadi watak kartu dan superhero. 


Yang lebih hebat lagi, beliau masih memilihara auratnya daripada terdedah. Menerusi laman Instagram beliau yang dikenali sebagai Queenofluna, kini memiliki lebih daripada 400 ribu yang mengikuti perkembangan beliau, dan lebih dari 500 post gambar yang telah beliau hasilkan.

Gambar di bawah adalah hasil dari karya solek beliau yang meniru wajah superhero dan kartu dari Disney.


Scar adalah watak animasi yang muncul dalam filem The Lion King Disney, dan berfungsi sebagai antagonis utama. Watak Scar ini dicipta pada tahun 1989 oleh penulis skenario Irene Mecchi, Jonathan Roberts, dan Linda Woolverton, dan seorang animasi iaitu Andreas Deja.


Siapa tak kenal Princess Leia, ia adalah watak fiksyen dalam sebuah filem Star Wars, yang dilakonkan oleh pelakon Carrie Fisher. Diperkenalkan dalam filem Star Wars yang asal pada tahun 1977, Princess Leia adalah seorang puteri dan senator daripada planet Alderaan serta tokoh penting dalam Pakatan Pemberontak.


Makeup yang menarik dari beliau, salah satu watak dalam filem animasi yang dikenali sebagai 'The Corpse Bride'. Unutk pengetahuan anda, filem 'The Corpse Bride' sebenarnya diilhami atas kisah lama yang berlaku pada abad ke-19 di Rusia - pada masa itu anti-Yahudi tersebar di seluruh Eropah timur. Selalunya sekumpulan orang jahat yang membenci suku Yahudi menyerang pada orang yang ingin berkahwin dengan keluarga Yahudi.

Kerana pengantin perempuan adalah satu-satunya yang melahirkan generasi akan datang, dia mesti diculik dan dibunvh. Dia akan dikebumikan dengan pakaian perkahwinannya.

Kisah lama yang menakutkan itu kemudiannya memberi inspirasi kepada Tim Burton untuk menulis dalam filem The Corpse Bride yang diarahkan oleh watak Victor dan Victoria - masing-masing suara yang dipenuhi oleh pelakon dan pelakon Johny Deep (Victor) dan Emily Watson (Victoria).



Betty Boop merupakan watak kartun animasi ciptaan Max Fleischer. Betty Boop muncul pertama kali di kaca televisyen pada 9 Ogos 1930 dan mula terkenal beberapa tahun selepas itu.

Helen Kane adalah penyanyi dan pelakon Amerika. Lagu tandatangannya adalah "I Wanna Be Loved by You", yang dipaparkan dalam filem muzik "Good Boy". Menurut Hellen watak Betty Boop adalah watak yang diciplak dari dirinya.

Makan Helen memfailkan saman pada tahun 1932 terhadap syarikat tersebut. Namun, kes itu digugurkan kerana tidak mempunyai assa yang cukup. Tetapi masih ramai lagi percaya bahawa Helen Kane adalah inspirasi kepada Betty Boop sehingga kini.



View this post on Instagram

My take on Queen Elsa ❄️👑🍂⛄ . Sorry for being MIA. Anyways I was so overwhelmed by all the love I've been getting lately. Really appreciate it, guys! 💖 . . Used all @nyxcosmetics_my (mostly from the new Love Lust Disco collection 💄 ❄️Foundation: @nyxcosmetics_my Can't Stop Won't Stop foundation (light) ❄️Eyeliner: @nyxcosmetics_my Love Lust Disco epic ink eyeliner (black) ❄️Eyeshadow: @nyxcosmetics_my Love Lust Disco Foil play (do the hustle) ❄️White liner: @nyxcosmetics_my Retractable eyeliner ❄️Mascara: @nyxcosmetics_my Worth the Hype ❄️Highlight: @nyxcosmetics_my Love Lust Disco highlight palette (mystic gems) ❄️Blush: @nyxcosmetics_my Love Lust Disco Blush palette (vanity loves company) ❄️Lips: @nyxcosmetics_my Love Lust Disco Slip tease (dream escape) . . . #elsa #queenelsa #frozen #frozen2 #disney #disneyQueen #disneyPrincess #disneyprincesses #frozencosplay #elsacosplay #disneycosplay #disneymakeup #nyxcosmeticsmy #nyxcosmeticsmy #disneyfrozen
A post shared by Saraswati (@queenofluna) on

4 Comments

Cancel

Terima Kasih atas comment anda