-->

Karya Seni Pig Street Fighter (14 Gambar)

 

Karya seni kali ini mengenai Pig Street Fighter, Pig? ?? kenapa pig? sebenarnya wajah superhero dalam  street fighter telah ditukar menjadi wajah "bvbi". Bukanlah bentuk wajah bvbi yang teruk sangat, tengok gambar di bawah ini.....menarik bukan.


Ryu adalah watak fiksyen dan protagonis utama siri Capcom's Street Fighter.


Karya seni Pig Street Fighter ini dihasilkan oleh seorang artis seni yang tinggal di Lima-Peru, beliau dikenali sebagai JESUS ​​FELIX-DIAZ DE LOS SANTOS. Susah menyebutnya...Beliau lahir pada 3 Oktober 1988, dan kini berusia 32 tahun (2020). 


Street Fighter adalah siri kartun anime dan permainan video dari negara Jepun. Ia diterbitkan oleh Capcom iaitu sebuah syarikat permainan video yang terkenal selepas Sega dan Konami. Kartun anime ini pertama kali dikeluarkan pada 30 Ogos tahun 1987.




Tentu anda ingat game Street Fighter kan, gambar di bawah ini adalah superhero atau player dalam Street Fighter. Terdapat banyak lagi gambar karya seni yang menarik dihasilkan oleh beliau di laman instagramnya yang dikenali sebagai @poloverdeart.


1. Karya Seni Pig Street Fighter "Watak  Balrog " 



Balrog adalah watak fiksyen dalam siri Street Fighter Capcom. Dia membuat penampilan pertamanya di Street Fighter II: The World Warrior pada tahun 1991. Dalam siri ini, dia adalah peninju dan antagonis yang terhina yang bekerja untuk organisasi M. Bison, Shadaloo.





2. Karya Seni Pig Street Fighter "Watak  M. Biso " 



M. Bison, juga dikenali sebagai Dictator, adalah watak permainan video yang dibuat oleh Capcom. Pertama kali diperkenalkan di Street Fighter II: The World Warrior, dia adalah watak berulang dalam siri permainan pertempuran Street Fighter, bertindak sebagai salah satu antagonis utama siri ini.


3. Karya Seni Pig Street Fighter "Watak  Ken " 


Ken Masters, yang awalnya dieja dalam kanji sebagai Ken dengan nama penuh asalnya tidak diketahui, adalah watak berulang dalam siri Street Fighter Capcom. Ken adalah rakan terbaik dan saingan Ryu, yang juga pernah muncul dalam semua permainan Street Fighter.


4. Karya Seni Pig Street Fighter "Watak Blanka  " 


Blanka adalah watak fiksyen dalam siri permainan pertempuran Street Fighter Capcom. Dia pertama kali muncul dalam permainan video 1991 Street Fighter II sebagai salah satu daripada lapan watak dimainkan, dan kemudiannya dipaparkan dalam permainan sekuel dan spin-off. 


Latar belakang Blanka adalah bahawa dia pernah menjadi manusia, tetapi setelah kapal terbang terhempas di Brazil dia bermutasi (mengakibatkan pewarnaan hijau dan kemampuannya menghasilkan elektrik)


5. Karya Seni Pig Street Fighter "Watak  Sagat " 



Sagat adalah watak dalam siri permainan pertempuran Capcom's Street Fighter. Sagat digambarkan sebagai pakar muay Thai yang terkenal dengan kekuatan dan ketinggiannya yang luar biasa. Sagat menduduki tempat nombor 22 dalam senarai Watak Terbaik tahun 1991 dari majalah Gamest terbitan Februari 1992 di Jepun.



6. Karya Seni Pig Street Fighter "Watak  Akuma  " 



Akuma, yang dikenali di Jepun sebagai Gouki, adalah watak fiksyen dari siri permainan pertempuran Street Fighter oleh Capcom. Akuma membuat penampilan sulung di Super Street Fighter II Turbo sebagai watak rahsia dan Bos tersembunyi.



7. Karya Seni Pig Street Fighter "Watak Dhalsim  " 



Dhalsim adalah watak permainan video dalam siri Street Fighter Capcom. Dia membuat penampilan pertama di Street Fighter II: The World Warrior pada tahun 1991.Dalam siri ini, dia adalah seorang yogi mistik yang sangat disayangi oleh penduduk kampung dan keluarganya, dia juga seorang pasifis Rafidhi yang bertentangan dengan kepercayaannya dengan memasuki kejohanan World Warrior untuk mengumpulkan wang untuk kampungnya yang miskin.



8. Karya Seni Pig Street Fighter "Watak Chun-Li  " 


Chun-Li adalah watak dalam siri permainan video Capcom's Street Fighter. Pejuang wanita pertama yang dimainkan dari mana-mana francais permainan pertempuran untuk mendapat pengiktirafan arus perdana, dia membuat penampilan pertamanya di Street Fighter II: The World Warrior pada tahun 1991.



9. Karya Seni Pig Street Fighter "Watak Vega  " 



Vega adalah watak fiksyen dari siri permainan pertempuran Street Fighter oleh Capcom. Vega adalah pejuang yang memakai topeng dan berpakaian cakar dari Sepanyol yang menggunakan gaya bertarung peribadi yang menggabungkan ninjutsu Jepun dan pertarungan banteng Sepanyol, menjadikannya nama panggilan "Ninja Sepanyol".



10. Karya Seni Pig Street Fighter "Watak Guile  " 



Guile adalah watak dalam siri Street Fighter Capcom dalam permainan pertempuran. Beliau memulakan kerjayanya sebagai salah satu daripada lapan superhero asal pada Street Fighter II tahun 1991. Dalam permainan ini, dia digambarkan sebagai watak utama dalam Tentera Udara Amerika Syarikat yang cuba untuk membalas dendam terhadap diktator jahat M. Bison.



11. Karya Seni Pig Street Fighter "Watak Zangief  " 


Zangief, berdasarkan bahasa Rusia Зангиев, sering disebut Crimson Cyclone, adalah watak dalam siri Street Fighter Capcom.Zangief dianggap sebagai karakter permainan pertempuran pertama dari segi "gelutan", dia membuat penampilan pertamanya di Street Fighter II: The World Warrior pada tahun 1991. Dalam siri ini, dia adalah ahli gusti profesional yang berjuang untuk membuktikan keunggulan Rusia.



12. Karya Seni Pig Street Fighter "Watak  E. Honda  " 



Edmond Honda, yang lebih dikenali sebagai E. Honda, adalah watak permainan video yang dibuat oleh Capcom untuk siri permainan pertempuran Street Fighter





Cancel

Terima Kasih atas comment anda