-->

Jenis Kereta Superhero (8 Gambar)

 

Pernah nampak tak, jenis kereta superhero seperti Superman, Wonder Women, atau Spiderman? gambar di bawah ini adalah rekaan jenis kereta superhero berdasarkan watak mereka. Terutamanya dari segi design warna kereta, seperti gambar di bawah ini.....


@worldofkrypton
Wonder Woman adalah superheroine fiksyen yang muncul dalam buku komik Amerika yang diterbitkan oleh DC Comics. Watak ini pertama kali muncul di All Star Comics pada bulan Oktober 1941.


Menarik bukan! kepada mereka yang tengah mencari-cari design warna kereta, admin cadangkan warna kereta anda seperti kereta superhero ini, WOOoo memang meletup. Bagaimana pula anda, jenis kereta superhero mana yang anda minta?



1. Jenis kereta superhero Superman. 


@worldofkrypton

Superhero superman adalah Watak ini telah wujud sejak tahun 1930-an lagi dan kini watak superman lebih pouplar berbanding sebelumnya. Untuk pengetahuan anda, huruf S pada dada Superman ini bukanlah bermaksud Superman. Simbol "S" ini bermaksud harapan dan merupakan peringatan pada planet asal mereka. 


2. Jenis kereta superhero Batman. 


@worldofkrypton

Apa yang menariknya watak superhero Batman ini adalah, ia hanya seorang manusia biasa yang tidak mempunyai kuasa, seperti spiderman atau superman. Namun atas bantuan teknologi, Batman mampu berlawan dengan mereka. Sama seperti Iron Man....



Mungkin Anda Berminat Dengan Superhero Marvel Menjadi Zombi (8 Gambar)


3. Jenis Kereta Superhero Aquaman. 


@worldofkrypton

Aquaman adalah superhero fiksyen yang muncul dalam buku komik Amerika yang diterbitkan oleh DC Comics. Mungkin ramai yang tidak tahu, pengarah bagi filem Aquaman pada tahun 2018 adalah seorang rakyat Malaysia yang dilahirkan di Kucing, Sarawak. Beliau adalah James Wan. 


4. Jenis Kereta Superhero Iron Man


@worldofkrypton

Siapa yang tidak kenal Iron Man, watak superhero yang sangat terkenal di seluruh dunia. Iron Man adalah watak superhero fiksyen yang diciptakan oleh Marvels Comics . Untuk pengetahuan anda, sebelum watak Iron Man ini diberi pada Robert Downey Jr, watak ini juga ditawarkan kepada pelakon  lain, iaitu terkenal Tom Cruise. Namun, Tom Cruise menolak kerana ia menganggap skrip dari filem Iron Man itu tidak menarik.


5. Jenis Kereta Superheron Spider-Man


@worldofkrypton

Spider-Man ialah wira rekaan Komik Marvel yang hebat yang dicipta oleh Stan Lee dan Steve Ditko. Untuk maklumat anda, filme Spiderman Far From Home telah berjaya menghasilkan keuntungan sebanyak US$ 1.13 bilion atau dalam ringgit Malaysia RM 4.63 Billion.


6. Jenis Kereta Superhero Captain America


@worldofkrypton

Captain America adalah superhero fiksyen yang terdapat dalam komik Amerika yang diterbitkan oleh Marvel Comics. Dicipta oleh kartunis Joe Simon dan Jack Kirby. Untuk pengetahuan anda Captain America bukan anggota pengasas Avengers. Dalam cerita komik, Avengers pertama kali dibentuk dengan anggota Iron Man, Hulk, Thor, Ant Man dan The Wasp. Manakala Captain America bergabung dengan Avengers setelah Hulk meninggalkan kumpulan tersebut.


7. Jenis Kerera Superhero Hulk


@worldofkrypton

Hulk atau The Incredible Hulk ialah watak fiksyen yang muncul dalam buku komik terbitan Marvel Comics. Dicipta oleh Stan Lee dan Jack Kirby. Untuk maklumat anda, Pada tahun 2002, Mark Ruffalo (Pelakon watak Hulk) pernah menghidap tumor otak. Selepas pembedahan otak dilakukan sebahagian wajah Mark Ruffalo telah  kehilangan keupayaan untuk bergerak kerana kecederaan atau penyakit saraf. Selepas beberapa tahuan kemudia Mark Ruffalo pulih sepenuhnya dan kembali ke kegiatannya dalam dunia lakonan.


Mungkin Anda Berminat Dengan 8 Gambar Gaya Patung Superheroe Paling Lucu



Kepada peminat komik DC, Movie terbaru DC bakal ditayangkan pada 18 Mac 2021 ini di HBO Max. Movie superhero yang dikatakan berdurasi selama 4 jam, Movie  "Zack Snyder's Justice League" yang dibintangi Henry Cavill, Ben Affleck, Ezra Miller, Gal Gadot dan Jared Leto.




Cancel

Terima Kasih atas comment anda