Wanita Hilang Ditemui Di Perut Ular Sawa Gergasi

Seorang wanita dari Kampung Kalempang ditemui mxti dalam perut seekor ular sawa selepas tidak pulang ke rumah dari semalam. Farida, yang berusia 50 tahun, keluar pada waktu pagi untuk menjual makanan di pasar tempatan tetapi tidak pulang, menyebabkan suaminya, Noni, bimbang dan memulakan usaha pencarian bersama penduduk kampung.

Keesokan harinya, penduduk kampung menemui seekor ular sawa besar di dalam semak berhampiran laluan yang biasa digunakan oleh Farida. Curiga dengan perut ular tersebut, Noni bersama beberapa penduduk kampung menggunakan parang untuk membelah perut ular itu. Mereka menemui Farida dalam keadaan terbungkus dalam lendir tetapi badannya masih utuh, termasuk pakaiannya.

Noni meluahkan rasa kesal dan bersalah kerana membiarkan isterinya keluar seorang diri. Dia yakin jika dia menemani Farida, insiden ini tidak akan berlaku. Sementara itu, Ketua Kampung Kalempang, Suardi Rosi, menasihatkan penduduk kampung untuk lebih berhati-hati dan tidak berjalan seorang diri di kawasan hutan. Beliau juga menyatakan bahawa ini adalah kejadian pertama seumpamanya di kampung tersebut.

Ular sawa reticulated (Malayopython reticulatus) dikenali sebagai ular terpanjang di dunia, boleh mencapai panjang lebih dari 6.25 meter. Spesies ini ditemui di Asia Tenggara dan sering mendiami kawasan hutan, dan padang rumput. Di Indonesia, ular ini telah diketahui memakan manusia dalam beberapa kes sebelum ini.

Baca ini

6 Gambar Anak Ular Tedung Sembur Merah

Buaya Yang Terbesar Di Dunia (14 Gambar)

Ular Paling Berbisa No. 1 Di Dunia (10 Gambar)

Kejadian tragis ini telah mengejutkan penduduk Kampung Kalempang dan memberi peringatan tentang bahaya yang boleh berlaku di kawasan hutan. Dengan langkah berjaga-jaga yang lebih baik, diharapkan insiden seperti ini tidak berulang. 


1 Comments

Terima Kasih atas comment anda

Previous Post Next Post