-->

Ukiran Batu Yang Pelik Oleh Hirotoshi Itoh (12 Gambar)


Karya Kreatif ukiran batu yang pelik ini dihasilkan oleh seorang lelaki yang dikenali sebagai Hirotoshi Itoh, warganegara Jepun. Beliau tinggal di kawasan yang dikenali sebagai Matsumoto, Prefektur Nagano.


Karya kreatif yang pelik ini diukir beliau atas persepsi terhadap keunikkan sebiji batu. Seperti orang awam, apabila kita melihat sebiji batu kita beranggapan ianya sebagai sesuatu yang keras, boleh digunakan sebagai perhiasaan halaman rumah, sebagai senjatvh dan banyak lagi. 


Tetapi bagi Hirotoshi, sebiji batu mempunyi keunikan tersendiri, seperti mempunyai corak yang menarik, bentuk yang pelbagai, dan keseniaan yang bersifat semula jadi.

Karya ukiran batu ini bermula semenjak Hirotoshi Itoh berpindah ke Nagano, Jepun. Beliau sangat berminat dengan keseniaan batu, malah Hirotoshi mempunyai pendidikan di fakulti seni Universiti Tokyo pada tahun 1982.-sumber


Gambar di bawah adalah karya ukiran batu oleh Hirotoshi Itoh, terdapat banyak lagi gambar karya ukiran batu oleh beliau, anda boleh mengikuti perkembangan Hirotoshi di laman instagram itohirotoshi 
















Apakah penjodoh bilangan yang paling sesuai untuk batu?
sebiji atau seketul?Atau kedua-duanya boleh digunakan?


1 Comments

Cancel

Terima Kasih atas comment anda