-->

Komik Yang Bersifat Inspirasi (22 Gambar)


Komik ini adalah antara komik yang bersifat inspirasi kepada para pembaca. Inspirasi yang diberikan ini adalah berdasarkan pengalaman si pelukis. Walau pun nampak seperti komik biasa, namuan diakhir komik ini pasti akan memberi kesan dan pengajaran yang sangat baik untuk para pembaca.



Komik yang dihasilkan ini bertujuan untuk mendidik para pembaca agar melihat kembali diri sendiri dan nilai diri agar menjadi seorang yang lebih baik. Komik yang bersifat inspirasi ini juga adalah berpandukan pengalaman si pelukis dalam kehidupan sehariannya. Pengalaman yang dilalui si pelukis diinterpretasikan menjadi sebuah komik untuk difahami secara universal, hebat bukan.-sumber


Tum Natakorn Ulit (kiri) bersama peminatnya


Siapa pelukis komik ini? beliau dikenali sebagai Tum Natakorn Ulit, berusia 27 tahun. Tum Natakorn berasal dari Bangkok, Thailand. Tum Natakorn telah berjaya menambah hati para pembaca dari seluruh dunia dengan kisah-kisah yang penuh inspirasi di dalam komik beliau.  Ini terbukti dengan followers-nya sebanyak lebih dari 1.4 juta di laman facebook beliau iaitu Tum Ulit.


Anda juga boleh mengikuti perkembangan komik ini di laman instagram beliau iaitu @tumnulit. Gambar di bawah ini adalah koleksi komik yang bersifat inspirasi, yang dihasilkan oleh Tum Natakorn Ulit sendiri.


Mungkin Anda Berminat : Komik Lucu Mengenai Buaya Dari Chow Hon Lam (12 Gambar)


1. Komik Yang Bersifat Inspirasi "Disconnect"

      -Smart phone adalah benda yang natural, tetapi....lihat kisah komik di bawah ini.








2. Komik Yang Bersifat Inspirasi "Manusia"

    -Untuk memusnahkan dunia, kita tidak perlu godzila, raksasa, atau pun alien. Jadi apa? lihat kisah komik di bawah ini....










3. Komik Yang Bersifat Inspirasi "Harta Paling Berharga"

   -Sebenarnya harta paling berharga bukanlah emas, belian atau pun wang ringgit. Ia adalah....

 












1 Comments

Cancel

Terima Kasih atas comment anda